dzialalnosc-w-branzy-sprzatajacej

0

Zastanawiając się nad rozpoczęciem działalności w branży usługowej (w tym przypadku skupimy się na coraz bardziej popularnych w czasie ostatnich kilku lat i rokujących największe nadzieje na szybki rozwój – firmach oferujących takie usługi jak sprzątanie, ogólnie rozumiane utrzymywanie porządku w obiektach przemysłowych, biurach czy ogrodach (zarówno miejskich jak i coraz częściej w przydomowych, należących do osób prywatnych)) każdy przyszły przedsiębiorca powinien zapoznać się – przynajmniej pobieżnie – z zasadami dobrej komunikacji z przyszłym, potencjalnym klientem.

Najczęściej wielu ludzi uważa, że jeśli chodzi o firmę sprzątającą, wystarczy aby pracownicy wykonywali swoje zadanie sprawnie, dokładnie i tak szybko jak to możliwe w danej sytuacji. Wyniki, jakość wykonywanej pracy wszakże zaowocują dobrą opinią i same zapracują na siebie. Tymczasem, zanim jeszcze dojdzie do podpisania umowy a tym samym zanim nasi pracownicy dotrą do domu (lub budynku) klienta, trzeba przecież przekonać go, że to właśnie naszą firmę powinien wybrać. W tym względzie osoba, która spotyka się z klientem powinna bardziej przypominać przedstawiciela handlowego – dobrze leżący, zadbany garnitur zamiast spodni ogrodniczek i fikuśnej czapki z daszkiem to absolutne minimum. Również nasz samochód musi wyglądać czysto i zadbanie – rdza czy nawet zwykły brud podziałają odstraszająco (w końcu mamy się kojarzyć z czystością!).

Gdy mówimy o firmach oferujących sprzątanie i usługi sprzątające w Zachodniopomorskim, to województwo przoduje w innowacyjnych szkoleniach, które w zasadzie przypominają swoim programem szkolenia biznesowe dla pracowników dużych korporacji. Wywarcie dobrego wrażenia na kliencie to przysłowiowa połowa sukcesu – więcej nawet: zadowolony klient, który dodatkowo spotkał się z ponadprogramową uprzejmością i przyjemną obsługą chętniej poleci nasz znajomym. A przecież bycie miłym nic nie kosztuje.