plan-rozwoju-firmy-sprzatajacej

0

Aby zapewnić naszej firmie możliwość stałego rozwoju i przynoszenie stale rosnących zysków musimy – jako dobrzy menedżerowie – pomyśleć o zapewnieniu jej solidnego planu rozwojowego. Prawda niby stara jak świat i oczywista, przyjęta przez wszystkich i wszędzie. Na co dzień widać przecież wielkie korporacje, które inwestują wielkie pieniądze w otwieranie małych oddziałów (np. oddziałów wielkich banków w małych miasteczkach) w miejscach, w których może stwarzać to niejakie ryzyko niepowodzenia.

Niemniej bez innowacyjnych rozwiązań (i sporej dozy szczęścia – nieodmiennego towarzysza każdego sukcesu) nie uda się doprowadzić ryzykownego posunięcia do przynoszącego pożądane efekty końca. Dobrym przykładem na taki, dość nietypowy, pomysł rozwoju swojej firmy mogą być właściciele kilku szczecińskich firm sprzątających, skupiających się pod wspólnym szyldem roboczo nazywanym: sprzątanie usługi zachodniopomorskie. Przedsiębiorcy ci doszli do porozumienia, w wyniku którego postanowili rozszerzyć swoją dotychczasową działalność – zajmowali się produkcją środków czyszczących (proszków do prania, płynów do mycia naczyń i innych, środków do czyszczenia dywanów itd.) – zająć się nie tylko produkcją wyżej wymienionych środków czystości, ale również ich odpowiednim użyciem. Jako filie swoich firm zaczęli otwierać przedsiębiorstwa – zrazu małe, potem systematycznie się rozrastające w miarę zdobywania dobrej marki i rekomendacji coraz znaczniejszych w świecie biznesowym klientów – które oferowały usługi oczyszczania firm, biur, hal a nawet domów prywatnych i ogrodów, zapewniając wliczone w koszta wszystkie potrzebne środki.

Przedsięwzięcie, trzeba przyznać, nieco ryzykowne opłaciło się i chociaż luźny, nieformalny związek przedsiębiorstw stracił szybko charakter stowarzyszenia wzajemnej pomocy i nabrał wydźwięku raczej konkurencyjnego, niemniej wszakże taka sytuacja jest lepsza przede wszystkim dla klientów, gdyż konkurencja gwarantuje obniżenie cen.